Ταινία: Aimee & Jaguar
Aimee & Jaguar
του Μax Farberbock
Γερμανία, 1998
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KGwcU31U_Lg[/youtube]
Αρχές της δεκαετίας του 1940, ο πόλεμος μαίνεται και το Βερολίνο ισοπεδώνεται από τους βομβαρδισμούς των συμμάχων, δυο γυναίκες ζουν έναν παθιασμένο έρωτα αναζητώντας η μια καταφύγιο αλλά και «το όνειρο» στην άλλη.
Η πρώτη (Γερμανίδα αστή, μητέρα τεσσάρων παιδιών, σύζυγος ναζί και ερωμένη Γερμανού στρατηγού του Γ’ Ράιχ) θ’ αλλάξει τη ζωή και τη στάση της, όταν γνωρίσει και ερωτευτεί την Φελίσια, τον «ιαγουάρο» της, ανάμεσα στις βόμβες του Βερολίνου.Η δεύτερη (νεαρή εβραία, με έντονη προσωπικότητα, μέλος παράνομης οργάνωσης που φυγαδεύει ανθρώπους δουλεύοντας σε μια ναζιστική εφημερίδα) με τα παράνομα χαρτιά στο χέρι, θα επιλέξει να φυγαδεύσει τις φίλες της αλλά η ίδια να γυρίσει πίσω, στην «αγαπημένη».. το τέλος δεν αργεί να έρθει και είναι τραγικό.
Χάνοντας τη χρυσή σφαίρα για λίγες μόνο ψήφους και – αναμενόμενα ίσως λόγω θεματογραφίας – το Oscar για το οποίο προτάθηκε, και έχοντας κερδίσει πανηγυρικά το μεγάλο βραβείο στο φεστιβάλ του Βερολίνου, η περίφημη ταινία του Μαξ Φερμπερμπακ (στο σενάριο της οποίας έβαλε την πινελιά της η γνωστή από τις πολιτικότατες ταινίες του Λόουτς, Ρ. Μούνρο) είναι περισσότερο μια κινηματογραφική απόπειρα που, με αφορμή έναν ομοφυλοφιλικό έρωτα, μιλάει για τον ρατσισμό, τον ναζισμό, την έννοια του φυλετικά και σεξουαλικά διαφορετικού και τη στάση μας απέναντί του. Τον έρωτα και πως μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης της πιο βαθειάς αλλαγής και υπαρξιακής αντίστασης. Οι «διαφορετικοί» των διαφορετικών (οι «νορμάλ»), δεν είναι ούτε απόντες, ούτε μονόπλευρα κακοί. Μετέχουν στο εκπληκτικό, τραγικό παιχνίδι, που η ζωή, ξεπερνώντας για μια ακόμη φορά την τέχνη, «σκάρωσε» στα μέσα του 20ου αιώνα…